8 tips om legendarisch te worden zoals Barney Stinson, de ultieme gids voor personal branding

De ultieme gids voor personal branding

Barney is een zeer creatief mens. Hij gebruikt zijn ENTP persoonlijkheid om toneelstukjes te bedenken waarin hij vrouwen het hof probeert te maken. Hij is altijd op zoek naar gezelligheid en krijgt vaak Ted zover om mee te doen aan zijn plannetjes. Maar soms leiden Barney's oppervlakkige verlangens ertoe dat hij niet erg gelukkig is. Hij is onzeker rond zijn van hem vervreemde vader. Maar ook al heeft hij wat problemen, Barney is nog steeds een zeer sympathieke persoon die altijd mensen doet glimlachen.

Leer van zijn positieve punten en het archetype ENTP.

1. Rock je stijl

We hebben allemaal onze eigen stijl en gevoel voor humor, maar er zijn enkele universele aspecten aan het mens-zijn die niet kunnen worden genegeerd. Of het nu gaat om lettertypes of kleuren die we gebruiken op social media sites als Twitter en Facebook, hoeveel tijd je besteedt aan het kopen van kleding in de winkel of online - alles zegt iets over wie we werkelijk zijn als individuen. Het is misschien niet altijd logisch wat die dingen precies betekenen als iemand anders er overheen kijkt; maar als ze geen verband met elkaar houden, kunnen je merkinspanningen al mislukken voordat ze überhaupt van de grond komen! De eerste stap naar het creëren van een persoonlijk merk. Wees je jezelf & anders!

Suitup!

2. Bedenk een echt goede slogan

Mensen die naar How I Met Your Mother kijken hebben Barney wel eens horen zeggen: "Legendary!" of iets dergelijks. Als je jezelf wilt verkopen als iemand die creatief, slim en geweldig is, moet je een slogan hebben die je definieert.

“If something is important enough, even if the odds are against you, you should still do it.” Elon Musk.

3. Daag jezelf uit om nog beter te zijn

Wees niet tevreden met gewoon goed zijn. Daag jezelf uit om nog beter te zijn. Dit is iets dat Barney Stinson goed begrijpt. Hij zoekt steeds nieuwe uitdagingen om aan te gaan, en hij deinst nooit terug voor een uitdaging. En als je eenmaal geweldig geworden bent, moet je hard werken om dat te blijven. Het is niet gemakkelijk, maar het is de moeite waard.

4. Bedenk een toffe analogie

Barney is een coole kerel. Hij is echt goed in geweldig zijn en hij wil dat iedereen net zo geweldig wordt als hij is. Michael Jordan is goed in basketbal, en Starbucks staat bekend om het maken van koffie. Jij bent ook ergens goed in - wat is het? Zorg dat de mensen weten dat je de expert bent in wat het ook is dat je doet of verkoopt door erover te schrijven, erover te praten op de sociale media en door je eigen zaak te beginnen.

5. Check je accountability

Je moet verantwoordelijk zijn voor je eigen daden. Als je iets goeds doet, wees dan trots op jezelf. Maar geef ook toe wanneer je iets slechts doet en probeer het goed te maken. Mensen zullen je meer respecteren als je eerlijk bent en toegeeft wanneer je fout zit. Dit lijkt op de "Bro Code" die Barney volgt.

6. Helping a friend

Je vrienden helpen is een van de beste dingen die je kunt doen. Het maakt hen blij, en het zorgt er ook voor dat je er in hun ogen goed uitziet. Mensen zullen over je praten tegen hun vrienden als ze zien dat je een goed mens bent die anderen helpt. Je kunt dit laten gebeuren door hun inhoud te delen, commentaar te geven op hun berichten, en hen te helpen op welke manier je maar kunt.

7. Verandering als constante

Wees voorbereid op verandering. Zelfs als het goed gaat met je zaak, website of leven, moet je voorbereid zijn op iets nieuws dat kan gebeuren. Er kan bijvoorbeeld een nieuw sociaal netwerk opduiken of je kunt een nieuwe concurrent krijgen. Je houdt misschien niet van verandering, maar als je er klaar voor bent, kun je er sterker uit komen dan voorheen.

8. Blijf altijd positief

Barney is de koning van het gaande houden van een feestje en het optimisme dat hoogtij viert. Zijn persoonlijke afspeellijst bevat alleen maar opzwepende en aanstekelijke rock songs. Zelfs als alles vreselijk mis gaat, wil hij altijd doorgaan. Er zullen verschrikkelijke dagen zijn. Er zullen dagen zijn dat je lead generatie op nul staat. Er zullen dagen zijn dat je een Libris Literatuurprijs blogbericht publiceert en dat niemand reageert. Het belangrijkste is dat je het van je afschudt, je gelukkige plek vindt en doorgaat. Zonder risico zijn er geen beloningen. Dus ben je er klaar voor om geweldig te zijn? Als je deze tips volgt, ben je goed op weg naar een persoonlijk merk waar zelfs Barney Stinson niet aan kan komen.

Het is tijd om jezelf legendarisch te maken!